MIND Blue Monday Run 2020

Nog te gaan

Normal 63c915688e6d68db15f7e424eada75223e072247
van totaal € 15.000 (5%)

Op 20 januari 2020 is het weer Blue Monday, de zogenaamd meest deprimerende dag van het jaar. Na de twee voorgaande successen zullen er ook dit jaar weer MIND Blue Monday Runs zijn op verschillende locaties in het land!

Iedereen kan meedoen
Iedereen kan meedoen en een eigen hardloopgroep om zich heen verzamelen. De hardloopevenementen, die kunnen variëren van 1 tot tientallen personen, gaan niet om het winnen, maar om het samen aandacht besteden aan depressie en wat dit voor impact op mensen en hun omgeving kan hebben. 

Waarom rennen?
Ten eerste voor onszelf! Verschillende onderzoeken hebben bewezen dat rennen (en bewegen in het algemeen) depressieve klachten kan verminderen. Er is hier niet voor niets een speciale therapievorm voor: ‘running therapy’.

Naast het aandacht vragen voor depressie, gaan we met deze actie geld ophalen om psychische problemen te voorkomen en om mensen die hiermee te maken hebben te ondersteunen. Zo biedt MIND een website MIND Blue voor mensen met een depressie en kunnen mensen met hun hulpvragen bij MIND Korrelatie terecht.

Wat kun jij doen?
Er zijn meerdere opties: Loop mee of organiseer je eigen run.

Meelopen
Natuurlijk kun je lekker zelf mee rennen. Inschrijven is gratis en kan via de links hieronder:

Ik doe mee aan de MIND Blue Monday Run in AMERSFOORT
Ik doe mee aan de MIND Blue Monday RUN in AMSTERDAM
Ik doe mee aan de MIND Blue Monday Run in ENSCHEDE
Ik doe mee aan de MIND Blue Monday Run in HOOFDDORP
Ik doe mee aan de MIND Blue Monday Run in LAUWERSOOG
Ik doe mee aan de MIND Blue Monday Run in MALDEN
Ik doe mee aan de MIND Blue Monday Run in RIETHOVEN
Ik doe mee aan de MIND Blue Monday Run in RODEN

Deze lijst zal de komende tijd worden aangevuld.

MIND Blue Monday Run organiseren
Lijkt het jou leuk de MIND Blue Monday Run (of walk) te organiseren in jouw woonplaats? Start een teamactie! Klik op 'schrijf je in' en kies voor de optie 'Team'.

Als teamcaptain ben je verantwoordelijk voor de organisatie van de specifieke run waaraan jij meedoet. MIND heeft een faciliterende rol, waarbij we onder andere het contact leggen tussen alle deelnemers en teamcaptains en het evenement promoten.

Meer lezen over de MIND Blue Monday Run in 2019?
Ruim 200 lopers in actie voor meer aandacht voor depressie

Bekijk hieronder de trailer!

Heb je vragen of opmerkingen? Neem gerust contact op met Marianne Deiman: marianne.deiman@wijzijnmind.nl. 

 20 tips voor een succesvolle run


Stefan organiseerde de eerste MIND Blue Monday Run in 2018. Al gauw sloten hier meerdere runs bij aan. Ook aankomend jaar is Stefan weer van de partij. Hij organiseert een run in zijn woonplaats Roden. Samen met Stefan stelden we een lijst van tips samen om van de run een succes te maken om nooit te vergeten!

 

  1. Houd het doel voor ogen: samen aandacht vragen voor depressie en wat dit voor impact op mensen en hun omgeving kan hebben en geld ophalen voor MIND. Iedereen kan meedoen: het gaat niet om het winnen.

  2. Start zo snel mogelijk met het werven van deelnemers: vraag rond in jouw netwerk van vrienden, familie en kennissen. Verspreid je oproep via jouw sportvereniging of benader hardloopgroepjes en verenigingen bij jou in de buurt.

  3. Wees een echte teamcaptain door je teamleden af en toe een enthousiaste power-mail te sturen.

  4. Communiceer tot aan de run zoveel mogelijk de ontwikkelingen en nodige info over je run aan de deelnemers en vrijwilligers.

  5. Maak zo snel mogelijk een groepsapp van je team aan en deel al je actiemomenten.

  6. Blijf vooral in begin van het nieuwe jaar veel aandacht geven aan je team en jullie actie.

  7. Motiveer iedere deelnemer (vooral tijdens de feestdagen) donateurs te werven.

  8. Deel zoveel mogelijk op social mediakanalen. En vraag deelnemers dat ook te doen.

  9. Kijk goed naar het tijdstip van jouw run; wanneer heb je de meeste kans om deelnemers te vinden die mee kunnen doen?

  10. Kijk goed naar de afstand. Wanneer je veel mensen mee wilt krijgen, kies je eerder voor een run tussen de 5 en 10 km dan bijvoorbeeld 15 km.

  11. Probeer naast het regelen van geld donaties ook andere sponsoren te regelen voor bijvoorbeeld drinken, eten of andere faciliteiten zoals muziek, partytent, verkleedruimte, toilet, warm onderkomen bij start/finish.

  12. Zorg dat de route duidelijk is voor iedereen. Denk aan een routebeschrijving, de nodige richtingbordjes en verlichting.

  13. Probeer de route niet te ingewikkeld te maken, zodat het bijvoorbeeld niet nodig is de route af te zetten.

  14. Regel als het toch nodig is vrijwillige verkeersleiders bij risicovolle oversteekplaatsen.

  15. Als je de run ’s avonds of ’s ochtendvroeg in het donker organiseert, zorg er dan voor dat iedereen zich goed opvallend en verlicht aankleed.

  16. Regel bij grote groepen Rodekruis vrijwilligers.

  17. Bij een grote groep kun je meerdere kleine groepen apart laten starten.

  18. Check bij een grote groep bij de gemeente of het nodig is een melding te maken of een vergunning aan te vragen.

  19. Maak een prachtige finish, denk aan een rode loper, erehaag, verlichting en muziek.

  20. Licht al tijdens de voorbereidingen de lokale media in (kranten/radio/tv). Tips en meer informatie hierover ontvangen jullie nog van de persvoorlichter van MIND.

 

Heb jij nog een tip, die hier niet bij staat? Laat het ons weten via een mail naar Marianne Deiman: marianne.deiman@wijzijnmind.nl

 

Bekijk alle
€ 15 18-11-2019 | 15:31 Aan: Beating de blues
€ 15 16-11-2019 | 03:22 Aan: Jim Fischer
€ 15 15-11-2019 | 20:19 Aan: Jim Fischer
€ 5 15-11-2019 | 15:08 Aan: Jim Fischer
€ 30 14-11-2019 | 21:29 Aan: Annemiek voor openheid Voor mijn allerliefste baasje Annemiek die komend jaar 30 wordt!